Zimowe próby nowego BMW X3

Zimowe próby nowego BMW X3

Dynamika jazdy i niezawodność to najważniejsze cechy każdego samochodu BMW. Aby BMW funkcjonowało w każdych warunkach, a klient mógł zawsze cieszyć się w niczym nieograniczoną, typową dla tej marki „radością z jazdy”, firma BMW inwestuje dużo czasu i know-how zarówno w konstruowanie, jak i testy samochodów. Na długo przed tym, zanim nowy model pojawi się na rynku, musi on stawić czoło naprawdę ciężkim wyzwaniom. Należą do nich również próby w ekstremalnych warunkach klimatycznych, na przykład na gorącej pustyni czy w surowej zimowej aurze.

 

Finalny szlif zapewniający optymalne bezpieczeństwo i maksymalną radość z jazdy.

Zimowe próby nowego BMW X3

Rozległe lodowe tafle zamarzniętych jezior i wiele pustych dróg pokrytych ubitą warstwą śniegu oferują wyśmienite warunki do finalnego dostrojenia ustawień wybieranych przełącznikiem właściwości jezdnych, a tym samym do zapewnienia maksymalnej radości z jazdy i najwyższego bezpieczeństwa. W ten sposób inżynierowie są w stanie o wiele dokładniej zbadać dynamikę jazdy i mogą jeszcze precyzyjniej zsynchronizować ze sobą działanie takich układów jak dynamiczna kontrola stabilności (DSC) czy tryb dynamicznej kontroli trakcji (DTC), aby dostosować je do danego pojazdu. To żmudna praca, dzięki której klienci mogą cieszyć się potem kompetentnie zestrojonym zawieszeniem i samochodem, który gwarantuje im w każdym trybie typową dla BMW radość z jazdy.

 

Idealne warunki dla prób BMW X3 przy kole podbiegunowym.

Zimowe próby nowego BMW X3

W ramach prób zimowych zespół kierowców testowych BMW przeprowadził szereg wymagających testów w zimowych warunkach północnej Szwecji. Wokół niewielkiej miejscowości Arjeplog modele przedseryjne nowego BMW X3 musiały udowodnić, że niestraszne im ani niskie temperatury, ani śnieg. Arjeplog leżące w Laponii zaledwie niecałe 56 kilometrów na południe od koła podbiegunowego oferuje ku temu idealne warunki. Mnóstwo śniegu oraz temperatury minus 20 stopni i poniżej skuwają lodem liczne jeziora w okolicy. Powstałe w ten sposób ogromne płaskie powierzchnie służą jako pole do testów, w których dokładnie bada się właściwości układu kierowniczego, jezdnego i napędowego oraz porównuje różne rozwiązania techniczne. W takich warunkach swoje zalety może w pełni zademonstrować inteligentny napęd na cztery koła xDrive, zapewniając poprzez adaptacyjny rozkład momentu napędowego nie tylko świetną trakcję na śliskiej nawierzchni, ale też zwinność, a tym samym dynamikę i czynne bezpieczeństwo jazdy.

 

 

BMW Group

BMW Group, właściciel trzech marek: BMW, MINI i Rolls-Royce, jest wiodącym producentem samochodów i motocykli klasy premium, świadczy też usługi finansowe i w zakresie mobilności. Firma prowadzi działalność na całym świecie za pośrednictwem 31 zakładów produkcyjnych i montażowych w 14 krajach oraz poprzez globalną sieć sprzedaży w ponad 140 krajach.

 

Zimowe próby nowego BMW X3

W 2016 r. BMW Group sprzedała na całym świecie ok. 2,367 mln samochodów oraz 145 000 motocykli. Zysk przed opodatkowaniem w roku finansowym 2015 wyniósł ok. 9,22 mld EUR przy dochodach wynoszących 92,18 mld EUR. Wg stanu na dzień 31 grudnia 2015 r. w Grupie BMW było zatrudnionych 122 244 pracowników.

 

Podstawą sukcesu BMW Group były zawsze odpowiedzialne działania i perspektywiczne myślenie. Dlatego też integralną część strategii firmy stanowią: zasady ekologicznego i społecznego zrównoważonego rozwoju wdrożone w całym łańcuchu wartości, promowanie całościowej odpowiedzialności za produkty oraz aktywne angażowanie się w ochronę zasobów naturalnych.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMW.Polska

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com