Rekordowy wzrost sprzedaży MINI

BMW Mini

Do sierpnia 2016, w naszym kraju zarejestrowano aż 964 egzemplarze MINI – to najlepsze pierwsze 8 miesięcy w roku dla MINI w Polsce. Tegoroczny wynik to wzrost o ponad 50 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłym roku.

Bezpieczeństwo, dobre wyposażenie i jakość materiałów oraz innowacyjność to cechy, dzięki którym MINI podbija serca klientów. Szeroką ofertę modelową otwierają trzy i pięciodrzwiowych hatchback oraz dwudrzwiowe cabrio. Najdłuższy w gamie modelowej MINI, aż sześciodrzwiowy Clubman, oferuje przestronne wnętrze, a od niedawna dostępny jest także z napędem na wszystkie koła. Model ten wprowadził MINI do segmentu kompaktowych aut premium, a szczególnie popularny jest wśród małych i średnich przedsiębiorstw.

Pod względem rejestracji, najpopularniejszym modelem są trzy- i pięciodrzwiowe MINI, których w sierpniu zarejestrowano 55 sztuk, a w całym roku 2016 aż 477. Niesłabnącym uznaniem klientów cieszy się MINI Countryman – 34 rejestracje w sierpniu pozwoliły osiągnąć pułap 300 sprzedanych egzemplarzy w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku. Clubman mógł pochwalić się prawie równie dobrym wynikiem – 29 rejestracji w sierpniu i 169 w 2016 roku.

Łącznie, w pierwszych ośmiu miesiącach 2016 roku zarejestrowano w Polsce 964 egzemplarze MINI, co stanowi wzrost o ponad 50 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym jednocześnie stanowiąc potwierdzenie przyjętej strategii i rozwoju portfolio marki.

 

Katarzyna Gospodarek

BMW Group

BMW Group, w której portfolio znajdują się marki BMW, MINI oraz Rolls-Royce, jest światowym liderem wśród producentów samochodów i motocykli segmentu premium. Oferuje również usługi finansowe, a także z zakresu mobilności. Firma posiada 30 zakładów produkcyjnych i montażowych w 14 państwach oraz ogólnoświatową sieć sprzedaży w ponad 140 krajach.

 

W 2014 roku BMW Group sprzedała na całym świecie ok. 2,118 mln samochodów oraz 123 000 motocykli. W 2013 r. jej zysk przed opodatkowaniem wyniósł 7,91 mld euro przy dochodach 76,06 mld euro (dane za rok finansowy). Na dzień 31 grudnia 2013 r. globalne zatrudnienie sięgało 110 351 pracowników.

 

Źródłem sukcesu BMW Group jest długofalowe planowanie oraz działanie w sposób odpowiedzialny. Ważną częścią strategii firmy jest zrównoważony rozwój w aspekcie społecznym i ochrony środowiska w całym łańcuchu dostaw, pełna odpowiedzialność za produkt oraz  zobowiązania na rzecz oszczędzania zasobów. Polityka ta stanowi integralną część strategii rozwoju przedsiębiorstwa.