Samochody Alfa Romeo bohaterami „Winter Marathon 2014”

Alfa Romeo uczestniczy w „Winter Marathon 2014” z modelem Giulietta SZ z roku 1960, Giulia TI Super z roku 1963 i Giulietta MY 2014 2.0 JTDM 2 150 KM (01/2014)

Zabytkowe samochody Alfa Romeo bohaterami „Winter Marathon 2014”.

  • Zakończone sukcesem zmagania na 430-kilometrowej trasie przez 11 przełęczy Dolomitów z 44 próbami szybkościowymi.
  • „W roli głównej” Giulietta SZ z 1960 roku oraz Giulia TI Super  z 1963 z Muzeum Alfy Romeo.
  • Bezcenne zabytkowe samochody Alfa Romeo swobodnie pokonują 4 przełęcze Dolomitów liczące ponad 2.000 metrów.
  • U ich boku niesamowita Alfa Romeo 4C oraz nowa Giulietta MY 2014 2.0 JTDM 2 o mocy 150 KM.
  • „Trofeum TAG Heuer Barozzi”: zaszczytne trzecie miejsce dla Alfy Romeo Giulia TI Super.

Zakończyła się 26. edycja „Winter Marathon 2014″, Międzynarodowych Wyścigów Samochodów Zabytkowych, które od 23 do 26 stycznia odbywały się w Madonna di Campiglio. Ze względu na ilość zapisów oraz jakość zgłoszonych samochodów, jest to trzecie najważniejsze tego typu wydarzenie we Włoszech, tuż za Mille Miglia i Gran Premio Nuvolari.

Alfa Romeo uczestniczy w „Winter Marathon 2014” z modelem Giulietta SZ z roku 1960, Giulia TI Super z roku 1963 i Giulietta MY 2014 2.0 JTDM 2 150 KM (01/2014)
Alfa Romeo uczestniczy w „Winter Marathon 2014” z modelem Giulietta SZ z roku 1960, Giulia TI Super z roku 1963 i Giulietta MY 2014 2.0 JTDM 2 150 KM (01/2014)

Wśród uczestniczących samochodów znalazły się dwa egzemplarze należące do Muzeum Alfy Romeo: Giulietta SZ z 1960 roku oraz Giulia TI Super z 1963 roku. U ich boku można było podziwiać kompaktowy supersamochód Alfa Romeo 4C oraz nową Giuliettę Model Year 2014 wyposażony w nowy silnik 2.0 JTDM 2 o mocy 150 KM: jest to najlepszy dowód na istnienie ogromnych więzi łączących samochody z przeszłości z tymi aktualnie produkowanymi.

Tak samo malownicza, jak i trudna ze względu na warunki pogodowe trasa wyścigów wiła się na długości około 430 kilometrów i obejmowała 11 przełęczy Dolomitów oraz 44 próby szybkościowe, niektóre rozgrywane w nocy. Poza tym, 130 zgłoszonych samochodów musiało pokonać 4 przełęcze o długości ponad 2.000 metrów (Pordoi, Falzarego, Valparola i Gardena), gdzie tworzyły się przysparzające znacznych trudności zaspy śnieżne, swobodnie jednak pokonane przez samochody Alfa Romeo.

Przy okazji „Winter Marathon 2014″ na lodowym jeziorze w Madonna di Campiglio odbyły się wyścigi o „Trofeum APT”, rozgrywki dla najlepszych 32 kierowców oraz „Trofeum TAG Heuer Barozzi”, w którym Alfa Romeo Giulia TI Super zajęła zaszczytne trzecie miejsce. Wynik ten potwierdza sportowy charakter legendarnej wersji „ready-to-race”, wyprodukowanej w 501 egzemplarzach, prawie wszystkie w kolorze białym „Biancospino” – ze znaczkiem Quadrifoglio (kończyna) na bokach i na pokrywie bagażnika.