Klasyki na salonach, czyli Retro Motor Show

Retro Motor Show to spotkania ludzi z pasją do klasycznej motoryzacji, w miejscu wypełnionym stylem i historią.

Aż pięć pawilonów wystawienniczych wypełnionych będzie klasyczną, piękną motoryzacją. Będzie
co podziwiać, bowiem w Poznaniu zobaczymy cały przekrój motoryzacji XX wieku. Wśród prezentowanych eksponatów  znajdziemy rowery, motorowery, motocykle, samochody, autobusy, ciągniki, wozy policyjne
i strażackie a nawet czołgi, pojazdy wojskowe, tramwaj i armatę!

„Retro Motor Show to żywa lekcja historii, która doskonale wpisuje się w obchody 100-lecia Odzyskania Niepodległości oraz 100-lecia Powstania Wielkopolskiego. Wątki niepodległościowe
i powstańcze będą miały swój silny akcent także wśród prezentowanych pojazdów”
powiedział dyrektor targów, Bartosz Dembiński. „Przygotowaliśmy liczne atrakcje w tym strefy mody z poszczególnych dziesięcioleci, strefę retro tuningu, a dla pasjonatów ratujących motoryzacyjne dzieła sztuki – Akademię Renowacji”dodał dyr. Dembiński.

Trzecia już edycja targów Retro Motor Show bez wątpienia przyciągnie tłumy zwiedzających, których z roku na rok przybywa. W zeszłym roku na pasjonatów czekało  600 pojazdów zgromadzonych na 29 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni Międzynarodowych Targów Poznańskich. W tym roku liczymy
na jeszcze więcej!  Bogata i zróżnicowana ekspozycja prezentująca nie tylko pojazdy zabytkowe, ale również metody ich renowacji prezentowane w strefie Akademii Renowacji wyróżnia te targi spośród pozostałych wydarzeń branżowych. Wśród tegorocznych nowości Retro Motor Show znajdą się m.in. specjalne strefy tematyczne:

  • Retro Tuning
  • Retro Moda i Uroda – dla Pań i Panów chętnych na stylizację z minionych dekad
  • Retro Hobby Band z muzyką graną na żywo

Imponujące ekspozycje zaprezentuje m.in. Porsche Club Poland z autami przywiezionymi prosto
z Muzeum Porsche w Stuttgarcie oraz Automobilklub Wielkopolski, na którego stoisku zobaczymy przekrój motoryzacji od początków XX wieku po lata PRL-u. Będziemy mogli podziwiać m.in. pokój
i warsztat H. Forda z imitacją taśmy produkcyjnej, mechaników pracujący przy pojazdach
oraz samego Henry’ego siedzącego przy biurku. Nie zabraknie również pojazdów sportowych z lat 20-tych, okres PRL-u będą reprezentować pojazdy rządowe i milicyjne, znajdzie się nawet stacja CPN oraz pojazdy „zza żelaznej kurtyny”, o których marzyliśmy w latach 70-tych i 80-tych. A na koniec pojedziemy na… wakacje w stylu PRL. Automobilklub Wielkopolski odwiedzi nas z wyjątkową wystawą z okazji 100-lecia Odzyskania Niepodległości. Ogromne stoisko zajmie teren ponad 2000 metrów kwadratowych na których znajdziemy „symboliczne” 100 pojazdów z okazji 100-lecia Niepodległości – to precedens w historii targów Retro Motor Show. Dodatkowo na stoisku Automobilklubu usłyszymy muzykę na żywo oraz będziemy mieli okazję wziąć udział w konkursach oraz innych atrakcjach, które zostały dla Państwa przygotowane przez członków klubu.

Strefa wojskowa będzie reprezentowana jeszcze mocniej niż w roku ubiegłym, znajdą się na niej pojazdy
z okresu Powstania Wielkopolskiego, a do czołgu M60 dołączy w tym roku drugi, ale to będzie niespodzianka, którą zwiedzający poznają osobiście. Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie będzie świętować na swoim stoisku 40 rocznicę uruchomienia produkcji samochodu Tarpan Honker w poznańskim Antoninku. A to zaledwie kilka przykładów spośród ponad 100 przygotowywanych stoisk.

Wyjątkowa wystawa historycznego sprzętu militarnego Muzeum Wojska Polskiego

W związku z obchodami 100-lecia odzyskania Niepodległości, Muzeum Wojska Polskiego zaprezentuje
na Retro Motor Show kilka wyjątkowych eksponatów z ponad 250 tysięcy zgromadzonych zbiorów. Na zwiedzających czekać będą między innymi:

77 mm armata polowa wz.1896

Wojsko Polskie, w początkowych latach swojego istnienia zdobyło z różnych źródeł sprzęt artyleryjski dziesiątek wzorów i kalibrów. Wśród armat polowych znalazła się także niemiecka armata 7,7 cm FK 1896 n.A., która w Polsce otrzymała oznaczenie 77 mm armata polowa wz.1896. Armaty pochodziły ze składnic niemieckich znajdujących się na terenie Polski oraz w ramach sprzętu zdobytego na Pomorzu oraz przez Wojska Wielkopolskie

 

Galeria

 

Podstawowe dane:

Kaliber: 77 mm
Długość lufy: 2080 mm
Masa luty: 335 kg
Kąt podniesienia: -12o do +15o
Rozmiar kół: 1360 mm
Masa podstawy: 635 kg
Masa w marszu: 1910 kg
Masa na stanowisku: 1020 kg
Masa pocisku: 6,85 kg
Donośność teoretyczna: 7,800 m
Donośność praktyczna: 5,000 m

 

 

Czołg  średni M 60 A1

Czołg M 60 powstał w 1957 r. W 1959 zawarto z Chryslerem kontrakt na seryjną produkcję.
W 1960 wszedł na stałe do uzbrojenia armii USA i następnie do armii 22 państw. Czołg odnosił ogromne sukcesy na frontach świata i nieustannie jest modernizowany.

Podstawowe dane:

 

Masa                                        53 tony

Długość kadłuba              9,44 m

Długość z armatą             9,53 m

Szerokość                              3,63 mm

Wysokość                             3,27 m

Napęd                                      12 cylindrowy wysokoprężny, Continental AVDS 1790 2A
o mocy 559,3 kW (750 KM)

Układ jezdny      gąsienica, 6 kół nośnych

Prędkość              48 km/h

Zasięg                     500 km

Uzbrojenie          105 mm armata M 68
jednostka ognia 63 szt.,                  karabin maszynowy 7,62 mm
1 plot. kal. 12,7 mm,

Załoga                    4 osoby

Pancerz                                  grubość maksymalna 143 mm

 

 

Putiłow-Austin – rosyjski samochód pancerny

Wzorowany na eksportowanych do Rosji samochodach pancernych firmy Austin. Razem z oryginalnymi samochodami pancernymi Austin i rosyjskimi samochodami pancernymi Iżorski-Fiatpojazdy Putiłow-Austin stanowiły podstawę uzbrojenia rosyjskich pododdziałów samochodów pancernych podczas I wojny światowej, a później były wykorzystywane podczas walk rewolucji październikoweji późniejszej wojny domowejtoczących się na terenie ZSRR.

Podczas wojny polsko-bolszewickiej1920 roku armia polska zdobyła ok. 20 wozów Putiłow-Austin, które wykorzystywała militarnie przeciw bolszewikom. Kilka z nich było jeszcze w latach 30. na wyposażeniu Wojska Polskiego.

Toyota Land Cruiser

Lekko opancerzona wersja znanego japońskiego samochodu terenowego. Od wersji cywilnej różni się pancernymi szybami i drzwiami. Land Cruisery pojawiły się w 1953 roku i po wielu zmianach ich nowe modele są wytwarzane do dziś, choć obecnie w ogromnej większości są to wersje cywilne. W ostatnich latach samochody te stały się popularne wśród wszelkich formacji paramilitarnych w Afryce i na Bliskim Wschodzie, gdzie często można spotkać prowizorycznie opancerzone i uzbrojone egzemplarze.

Prezentowana Toyota należała do Biura Ochrony Rządu i była używana do ochrony polskich dyplomatów
w Iraku. Dwa razy wyszła cało z zamachów. Ślad po jednym z nich można nadal zobaczyć na tylnej szybie.
Po wycofaniu ze służby jesienią 2013 roku samochód trafił do zbiorów Muzeum Broni Pancernej
w Poznaniu.

70 lecie marki Citroen obchodzone będzie podczas naszych tegorocznych targów!

Citroen świętuje w tym roku 70 urodziny Citroena 2CV! Jego premiera miała miejsca 7 października 1948 roku na targach w Paryżu! 70 lat później swoją kamienną rocznicę Citroen 2CV obchodzić będzie podczas Retro Motor Show w strefie Citroën Klub Poznań oraz Citroen Oldtimer Club Polska.

40 lecie Muzeum Tarpana w Szreniawie podczas tegorocznej edycji Retro Motor Show

Muzeum Tarpana w Szreniawie obchodzić będzie podczas tegorocznej edycji Retro Motor Show 40-lecie uruchomienia produkcji poznańskiego samochodu, czyli Tarpana Honkera! Uczcijmy tą wspaniałą chwilę wspólnie podczas targów! Muzeum zaprezentuje wachlarz typów oraz odmian wspomnianego auta z całego okresu jego produkcji. Będą Państwo mieli okazję przyjrzeć się między innymi takim obiektom jak:

  • Tarpan Honker 4012 z 1990 roku (z silnikiem Andoria), pierwotnie policyjny radiowóz
    we Wrocławiu.  Pod koniec lat 90. wieku odkupiony na policyjnym przetargu i zaadaptowany
    na wóz bojowy Ochotniczej Straży Pożarnej. Służył dzielnie w jednej z wielkopolskich gmin
    do 2016 roku
  • Tarpan Honker 4012 z 1991 roku (z silnikiem Iveco), który funkcjonował jako auto badawcze
    w Państwowym Instytucie Mechanizacji Rolnictwa w Poznaniu i stamtąd trafił do Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie, gdzie przez wiele lat był autem służbowym,
  • Tarpan Honker 4032 z 1994 roku (z silnikiem Iveco), jeden z trzech wykonanych prototypów krótkiej odmiany Honkera, a dwóch, które dotrwały do naszych czasów. Jako nowy trafił na badania
    do Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie. Niestety wkrótce spółka Tarpan przestała istnieć i auto wróciło do Wielkopolski dopiero po… 22 latach.

 

 

Retro Motor BAZAR

To doskonała okazja na sprzedanie części do klasyków, które często zalegają w Waszych garażach lub nie zostały wykorzystane przy odbudowie zrealizowanych już przez Was projektów. Jeżeli posiadasz takie części i chciałbyś je sprzedać pasjonatom – nie ma na co czekać! Zadzwoń do nas, aby poznać ofertę ekspozycji
w strefie Retro Motor BAZAR: 61 869 23 02.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

KIEDY:

26 października (piątek) 11:00 – 19:00

27 października (sobota) 10:00 – 18:00

28 października (niedziela) 10:00 – 17:00

 

GDZIE:

Międzynarodowe Targi Poznańskie – pawilony 4, 5, 5A, 5G, 6

CENY BILETÓW:

PRZEDSPRZEDAŻ:

BILET NORMALNY JEDNORAZOWY 17 PLN

BILET NORMALNY JEDNORAZOWY + PARKING 37 PLN

(Online na stronie TICKETMASTER, TIXER oraz stacjonarnie w EMPIKU) – www.retromotorshow.pl

 

W KASACH W CZASIE TARGÓW:

BILET NORMALNY JEDNORAZOWY 23 PLN

BILET NORMALNY JEDNORAZOWY + PARKING 53 PLN

BILET ULGOWY RODZINNY 17 PLN

(min. 2 osoby dorosłe i 1 dziecko do 13 roku życia)

KARTA DUŻEJ RODZINY 5 PLN/os.

BILET GRUPOWY DLA SZKÓŁ 12 PLN/os.

(sprzedaż przy min. 10 osobach)

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*