Sportowy duch, wydajność i skomunikowanie – Audi

Audi

Zaprezentowane w Detroit nowe Audi A4 allroad quattro podkreśla swą wyostrzoną stylistykę – z wyrazistym przodem i typowym wyglądem „allroad“. Jego standardowy napęd na cztery koła quattro i zwiększony o 34 mm prześwit sprawiają, że jest to samochód sprawdzający się świetnie we wszystkich sytuacjach, również na drogach nieutwardzonych. Dostępne dla tego modelu silniki są mocne i wydajne. Maksymalnie generują moc 200 kW (272 KM). 

Technicznie zaawansowane opcje, takie jak Audi virtual cockpit i nawigacja MMI  Navigation plus z nową koncepcją obsługi MMI, podkreślają komfort nowego Audi A4 allroad quattro. Gama usług Audi connect łączy kierowcę i pasażerów z internetem za pomocą szybkiego standardu transmisji danych LTE. Oferta systemów wsparcia kierowcy jest bardzo bogata. Najbardziej zaawansowane z takich systemów to: asystent wydajności, adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control Stop&Go z asystentem jazdy w korkach oraz asystent parkowania dla pojazdów z przyczepą, ułatwiający manewrowanie takim zestawem.

Duży zasięg, krótkie czasy tankowania, sportowe osiągi: pojazd studyjny Audi htron quattro concept demonstruje duży potencjał drzemiący w technice ogniw paliwowych. Premierowy samochód z Ingolstadt posiada wyłącznie elektryczny napęd, a źródłem energii jest tu wodór. Ta najnowsza koncepcja techniczna łączy możliwości ogniw paliwowych – dających maksymalną moc 110 kW –  z mocą akumulatora, który w krótkim czasie jest w stanie wygenerować dodatkowe 100 kW.

Dwa elektryczne silniki, przy osi przedniej i tylnej, to kolejny stopień ewolucji napędu quattro – zelektryfikowane quattro. Silnik elektryczny przy przedniej osi generuje moc 90 kW, a przy tylnej – 140 kW. Sportowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż siedem sekund. Jego zbiorniki wodoru można w bezpieczny i komfortowy sposób napełnić zaledwie w cztery minuty, a zasięg samochodu wynosi maksymalnie 600 km.

Audi htron quattro concept pokazuje ponadto, jak będą funkcjonować systemy autonomicznej jazdy i zdalnego parkowania, które już w  roku 2017 trafią do seryjnej produkcji i znajdą się w luksusowej limuzynie klasy wyższej – Audi A8. Sercem systemu autonomicznej jazdy jest w Audi centralny komputer wsparcia kierowcy, zwany w skrócie zFAS. „Przelicza” on w czasie rzeczywistym obraz otoczenia pojazdu, a następnie udostępnia te informacje systemom wsparcia kierowcy, systemowi autonomicznej jazdy oraz zdalnego parkowania. Dwa ostatnie systemy mogą przejąć kontrolę nad pojazdem podczas parkowania i podczas poruszania się w spowolnionym ruchu na autostradach, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania. Warunkiem jest jedynie nieprzekraczanie przy takich manewrach prędkości 60 km/h.

Na wystawie NAIAS 2016, Audi pokaże też model A4 Limousine. Będzie to pierwsza publiczna prezentacja tego samochodu w USA. Auto zbudowano na bazie rozwiązań, które we wcześniejszych wersjach A4 przyczyniły się do jego ogólnoświatowego sukcesu, dodając jednak szereg technicznych koncepcji będących odzwierciedleniem najnowszego stanu techniki. Samochód wyznacza nowe standardy w zakresie ciężaru, aerodynamiki, komfortu akustycznego, przestrzeni bagażowej i systemów wsparcia kierowcy. Nowe Audi A4 Limousine wzbudza też podziw dzięki swym bardzo wydajnym silnikom, bezpiecznemu, a zarazem sportowemu napędowi na cztery koła quattro, a także wyjątkowemu jak na tę klasę skomunikowaniu.

Koncepcja obsługi i wskaźników Audi została teraz dodatkowo uzupełniona o jeszcze większe wyświetlacze i nowego typu „radość z użytkowania“. Co więcej, interaktywny model wnętrza zaprezentowany na targach w Detroit, pozwala doświadczalnie poczuć założenia tej koncepcji, stawiającej na wdrożenie dużych ekranów z obsługą dotykową. Według niej, po każdym dokonanym wyborze następuje reakcja zwrotna w postaci wibracji. Jeśli wybierze się taką opcję, prowadzenie samochodu stać się może jeszcze bardziej przyjazne, bezpieczne i wygodne.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*